Kluczyk scyzoryk w Mincie - podsumować czas

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Enriquez
    RS
    • 2009
    • 7685
    • Superb III (3V3)

    ja akurat nic nie muszę robić - wystarczy, że mam kluczyk w kieszeni
    Pozdrawiam
    Marcin

    Komentarz

    • robreg
      L&K
      • 2010
      • 1195
      • Octavia I (1U2)
      • AXP 1.4 MPI 75 KM

      Enriquez, :-D Basia fajna jest, to się wie!

      Marian 2, ale o czym Kolego piszesz... Ty o zupie, my o .... System start-stop to jedno, a sterowanie centralnym zamkiem to drugie. Jeśli ktoś ma akcesoryjny autoalarm, na nic się zda Twój patent...

      Próbuję jakoś inaczej wyartykułować niski poziom związania Twojej wypowiedzi z tematem wątku, ale to nie ma sensu. Twój post to wypowiedź z cyklu, złamał sobie facet nogę, więc dostał skierowanie do ginekologa. Zanim pisać, to najpierw czytać ze zrozumieniem trzeba, tak mi się wydaje.
      Pozdrawiam, Robreg.
      ----
      furmanka.blogspot.com fan ;-)

      Komentarz

      • Marian 2
        L&K
        • 2007
        • 1085
        • Octavia I combi (1U5)
        • AQY 2.0 MPI 115 KM

        Czytam ze zrozumieniem, i dziwię się że tak dużo nakładu pracy i chęci niektórzy poświęcają kluczykowi. Przede wszystkim to nie jest system start-stop, tylko przycisk start-stop, a to duża różnica.
        To moje rozwiązanie przycisku "start-stop" można zastosować w każdym BEZ WYJĄTKU samochodzie, w którym jest tradycyjna stacyjka, nawet wtedy, gdy jakiś tam KAN, czy inny wynalazek typu alarm fabryczny kodowany WAGiem będzie poprowadzony "złotymi przewodami".
        To rozwiązanie zastępuje tylko styki stacyjki za pomocą przekażników, które z kolei są sterowane przyciskiem.
        Kto uważnie przeczytał, to nawet napisane tam jest jak obejść imobilizer i mechaniczną blokadę kierownicy.
        Kluczyk, kluczyk, taka ważna rzecz? Można obejść się bez niego, i będzie o wiele wygodniej.
        Widać że Kolega Roberg niezbyt dokładnie przeczytał podany link i nie do końca zrozumiał zasadę działania tego przycisku.

        Komentarz

        • Enriquez
          RS
          • 2009
          • 7685
          • Superb III (3V3)

          dodałem go do ignorowanych - moje zdrowie ma pewne granice
          Pozdrawiam
          Marcin

          Komentarz

          • spacewalker
            Elegance
            • 2012
            • 941

            Zamieszczone przez Enriquez
            dodałem go do ignorowanych - moje zdrowie ma pewne granice
            Mistrz ciętej riposty

            A tak apropo kolego Marian 2
            masz jeszcze w swojej skodzie blokade kierownicy ?
            bo chyba musiałes się jej pozbyc skoro kluczyk umieszczasz NIE w stacyjce
            jak wysiadasz z auta to kluczyk zostawiasz w aucie czy zabierasz ?

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              Pastylko immo jest wyciagnieta oraz unieruchomiona blokada kierownicy.
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • robreg
                L&K
                • 2010
                • 1195
                • Octavia I (1U2)
                • AXP 1.4 MPI 75 KM

                Prośba, wydzielmy temat guzika samozniszczenia samochodu, by temat fabrycznych pilotów do Miętówek nie zginął w morzu odpadków. :-)

                Tam będziemy mogli dalej deliberować nad błyskotliwym pomysłem kolegi Mariana.
                Pozdrawiam, Robreg.
                ----
                furmanka.blogspot.com fan ;-)

                Komentarz

                • spacewalker
                  Elegance
                  • 2012
                  • 941

                  Zamieszczone przez robreg
                  Prośba, wydzielmy temat guzika samozniszczenia samochodu, by temat fabrycznych pilotów do Miętówek nie zginął w morzu odpadków. :-)

                  Tam będziemy mogli dalej deliberować nad błyskotliwym pomysłem kolegi Mariana.
                  no to juz ma na Elektrodzie temat

                  Komentarz

                  • robreg
                    L&K
                    • 2010
                    • 1195
                    • Octavia I (1U2)
                    • AXP 1.4 MPI 75 KM

                    Zamieszczone przez spacewalker
                    no to juz ma na Elektrodzie temat
                    widać mu mało... reklama dźwignią...
                    Pozdrawiam, Robreg.
                    ----
                    furmanka.blogspot.com fan ;-)

                    Komentarz

                    • Marian 2
                      L&K
                      • 2007
                      • 1085
                      • Octavia I combi (1U5)
                      • AQY 2.0 MPI 115 KM

                      Żarty żartami, ale opiszę jak te wszystkie problemy z kluczykiem i przyciskiem są rozwiązane u mnie, na wypadek gdyby ktoś chciał powtórzyć podobne rozwiązanie.

                      Oryginalny kluczyk jest umieszczony w tym dodatkowym pudełku z cewką na stałe, ale jest możliwość wyjęcia go w każdej chwili, gdyby ktoś mocno się bał że samochód zostanie ukradziony. Pudełko/cewka jest w ukrytym miejscu, i w praktyce tego kluczyka nigdy nie wyjmuję od lat.
                      Stacyjka jest pozostawiona na swoim miejscu, ale zakryta przykręconą plastykową zaślepką. W stacyjce jest włożony i przekręcony do pozycji włączonego zapłonu dodatkowy dorobiony u ślusarza kluczyk bez imobilizera. Ten kluczyk jest obcięty w ten sposób, że wystaje na około 3mm i można go przekręcić tylko kombinerkami. W ten sposób jest obejście blokady mechanicznej kierownicy.

                      Dodatkowo jest dorobiony drugi kluczyk bez imobilizera i sluży on jako zapasowy do otwierania drzwi na wypadek, gdyby zawiódł pilot autoalarmu. Jest noszony w wiązce kluczy do mieszkania, piwnicy, garażu. Gdyby pilot był w kluczyku, to wtedy nosi sie ten kluczyk jako "zapasowy".

                      Pilot autoalarmu (ewentualnie ten drugi kluczyk z pilotem) jest na krótkim łańcuszku przypięty za pomocą agrafki wewnątrz kieszeni spodni, tak, że znajduje się około 10cm od dna kieszeni. Łatwo go "znależć" i otworzyć/zamknąć samochód nie wyjmując ręki z kieszeni.

                      "Korzystanie" z samochodu wygląda następująco: zbliżając się do samochodu naciskam pilot, drzwi się odblokowują, wsiadam, naciskam sprzęgło i przycisk "start-stop" i jadę.
                      Zakończenie jazdy, to naciśnięcie przycisku "start-stop" (zatrzymanie silnika) i zaryglowanie pilotem drzwi po wyjściu.

                      Oczywiście jest możliwość zamknięcia samochodu tym zapasowym kluczykiem bez włączania autoalarmu gdy chcemy to zrobić na krótko, na przykład z uchylonymi szybami w czasie upałów.

                      Układ jest tak skonstruowany, że w przypadku awarii zawsze można powrócić do stanu poprzedniego (fabrycznego) przez przełożenie wtyku na stacyjkę, nawet gdy zdarzy się to w drodze.

                      Uwzględniając to wszystko, po co zawracać sobie głowę jakimś wypasionym kluczykiem, no ale to tylko moje zdanie.


                      Majsterkującym podpowiem jeszcze, że podobne rozwiązanie (o podobnej funkcjonalności) można zrobić w ogóle nie stosując żadnej elektroniki, tylko przekażniki, wyłącznik i przycisk do rozrusznika.
                      Wyłącznik na przykład dżwigniowy, "błyskawiczny" włącza przekażniki dublujące swoimi stykami styki stacyjki, będzie to "włączenie zapłonu" (ten wyłącznik może być ukryty), a rozrusznik uruchamiany przyciskiem za pomocą dodatkowego przekażnika. Jeżeli wydajność prądowa przycisku będzie duża/odpowiednia to nawet nie potrzebny przekażnik do uruchamiania elektromagnesu rozrusznika. Przycisk rozrusznika też może być ukryty, chociaż nie koniecznie, bo rozrusznik można włączyć tylko po włączeniu zapłonu.
                      Takie rozwiązania miałem w poprzednich samochodach, zawsze montowane przy okazji uszkodzenia/wypalenia styków stacyjki.

                      Komentarz

                      • spacewalker
                        Elegance
                        • 2012
                        • 941

                        Zamieszczone przez Marian 2
                        ........

                        Oryginalny kluczyk jest umieszczony w tym dodatkowym pudełku z cewką na stałe, ale jest możliwość wyjęcia go w każdej chwili, gdyby ktoś mocno się bał że samochód zostanie ukradziony. Pudełko/cewka jest w ukrytym miejscu, i w praktyce tego kluczyka nigdy nie wyjmuję od lat.......
                        Po nicce do kłębka i dojdzie się gdzie siedzi transponder


                        Zamieszczone przez Marian 2
                        ........
                        Stacyjka jest pozostawiona na swoim miejscu, ale zakryta przykręconą plastykową zaślepką. W stacyjce jest włożony i przekręcony do pozycji włączonego zapłonu dodatkowy dorobiony u ślusarza kluczyk bez imobilizera. Ten kluczyk jest obcięty w ten sposób, że wystaje na około 3mm i można go przekręcić tylko kombinerkami. W ten sposób jest obejście blokady mechanicznej kierownicy. ,.....
                        i Ty się takim rozwiązaniem chwalisz na forum ?
                        czyli komplet (grot + transponder) dla złodzieja jest w aucie ...... czadersko

                        Komentarz

                        • Marian 2
                          L&K
                          • 2007
                          • 1085
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • AQY 2.0 MPI 115 KM

                          Dyskusja na temat bezpieczeństwa i zabezpieczeń, szczególnie "fabrycznych", jest bez sensu, bo te zabezpeczenia są ogólnie znane odpowiednim "fachowcom". Znalezienie czegoś, co jest nie typowe zawsze sprawia dużą trudność tym "fachowcom". Poza tym, nic nie ustrzeże przed lawetą, nawet zaciągnięty hamulec ręczny, blokada kierownicy i GPS, bo można polać drogę wciągania olejem, a laweta jest odpowiednio wyposażona.

                          Nie chcę wsadzać kolejnego kija w mrowisko, ale mogę też podać link do dobrego (moim zdaniem) zabezpieczenia do wykonania we własnym zakresie. Nikt chyba nie pomyślał że niema dodatkowego zabezpieczenia w tym samochodzie.

                          Przecież zawsze można ten transponder (schowany w pudełku z cewką kluczyk) zabierać ze sobą, jeżeli ktoś mocno się boi. Rozszyfrowanie czegoś, co jest nie typowe napewno nie będzie możliwe w krótkim czasie, a taki tylko się liczy dla złodzieja.

                          Mechaniczna blokada kierownicy, to tylko iluzoryczne zabezpieczenie, dające jakieś tam poczucie bezpieczeństwa.

                          Komentarz

                          • robreg
                            L&K
                            • 2010
                            • 1195
                            • Octavia I (1U2)
                            • AXP 1.4 MPI 75 KM

                            w CK Dezerterach był jeden cytat wypowiadany przez Szefa Kompanii (granego przez Krzysztofa Kowalewskiego) podczas przesłuchiwania Chudeja, który ciśnie się na klawiaturę...

                            jakość fabrycznych zabezpieczeń jest bez znaczenia - do zadziałania polisy AC potrzeba kompletu oryginalnych kluczyków, kompletu oryginalnych pilotów od alarmu i dowodu rejestracyjnego.

                            Prośba, aby temat fabrycznych pilotów do Miętówek nie zginął w morzu odpadków.

                            [ Dodano: Nie 11 Sty, 15 13:06 ]
                            Zmierzyłem zasięg pilotów przy mojej Miętówce, jeszcze cały czas bez sprawdzenia, czy mam antenę - wyszło 25m może nie w ścisłym centrum Warszawy, ale w miejscu raczej niepodobnym do Puszczy Białowieskiej, gdzie pasmo radiowe 434MHz jest nieskalane szumem zakłóceń EM.
                            Pozdrawiam, Robreg.
                            ----
                            furmanka.blogspot.com fan ;-)

                            Komentarz

                            • cezaturator
                              Classic
                              • 2014
                              • 4

                              Panowie, a czy da się zaprogramować fabryczne używane scyzoryki od mojego auta do nowego komputera komfortu? W moim aucie był komputer 1k0937084D, i padł, kupiłem 1k0937085D, bo nie mogłem znaleźć takiego jak miałem (a ten co miałem też nie był jak się okazało od nowości bo produkcji 2010, a auto 2009) w każdym razie mam problem z zakodowaniem kluczyków. Czy powinno dać się to zrobić, czy trzeba kupić nowe piloty i je zakodować do tego komputera?
                              (w sensie część samą z guzikami 69zł na allegro)
                              Kluczyk: 1k0959753N
                              Pozd.

                              Komentarz

                              • Enriquez
                                RS
                                • 2009
                                • 7685
                                • Superb III (3V3)

                                Da się przypisać stare.
                                Pozdrawiam
                                Marcin

                                Komentarz

                                • Maly745
                                  Elegance
                                  • 2014
                                  • 773
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  Posiadam zwykłe kluczyki z pilotami meta, czy jest możliwość dorobienia scyzoryka? CE 087H
                                  Skoda Octavia II FL
                                  Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru

                                  https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/

                                  Komentarz

                                  • low-raider
                                    Ambiente
                                    • 2011
                                    • 163
                                    • Superb II combi (3T5)



                                    Miłej lektury. Szukanie nie gryzie.
                                    Alarmy, zabezpieczenia antykradzieżowe, GPS, zestawy BT, elektryka i elektronika TOYOTA, VAG, FIAT, OPEL

                                    Komentarz

                                    • Maly745
                                      Elegance
                                      • 2014
                                      • 773
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                      Zamieszczone przez low-raider
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33211

                                      Miłej lektury. Szukanie nie gryzie.
                                      Faktycznie linki z 2010 działają taka pomoc to lepiej się nie odzywać i nie nabijać zbędnych postów czekam na opinie ludzi z wiedzą w temacie
                                      Skoda Octavia II FL
                                      Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru

                                      https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/

                                      Komentarz

                                      • Deo
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 1729
                                        • Volkswagen
                                        • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                                        Maly745, u magika od kluczy dorobisz bez problemu scyzoryk - koszt to około 250PLN.
                                        W ASO niestety tego nie ogarniają, bo oni zamawiają po VIN i wtedy fabryka wysyła zwykły klucz.
                                        Pozdrawiam,
                                        Grzesiek


                                        Była: O2@MY07@BXE / O2FL@MY10@BXE
                                        Jest: O3@MY13@CHPA / B7@MY12@CFFB


                                        Bartek "Dedon" 05.06.1988 - 07.08.2011[*]

                                        Komentarz

                                        • low-raider
                                          Ambiente
                                          • 2011
                                          • 163
                                          • Superb II combi (3T5)

                                          Zamieszczone przez Maly745
                                          Zamieszczone przez low-raider
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33211

                                          Miłej lektury. Szukanie nie gryzie.
                                          Faktycznie linki z 2010 działają taka pomoc to lepiej się nie odzywać i nie nabijać zbędnych postów czekam na opinie ludzi z wiedzą w temacie
                                          Co potrzebujesz wiedzieć, oprócz tego co jest dokładnie opisane w wątku? Chętnie Ci odpowiem bo mam "wiedzę w temacie", ale zadaj poprawnie pytanie.
                                          Na podstawie tego co opisał na początku Enriquez bez problemu dorobisz sobie kluczyk scyzoryk.

                                          Odpowiadając na Twoje pierwsze pytanie:
                                          Zamieszczone przez Maly745
                                          Posiadam zwykłe kluczyki z pilotami meta, czy jest możliwość dorobienia scyzoryka? CE 087H"
                                          Tak, są przynajmniej 3 sposoby dorobienia scyzoryka do Twojej O2FL.

                                          I nie mam potrzeby nabijania "zbędnych postów" czy zakładania po raz n-ty tematu o tym samym.
                                          Alarmy, zabezpieczenia antykradzieżowe, GPS, zestawy BT, elektryka i elektronika TOYOTA, VAG, FIAT, OPEL

                                          Komentarz

                                          • Maly745
                                            Elegance
                                            • 2014
                                            • 773
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            Potrzebuję:
                                            O jakim symbolu kupić pilot może jakiś sprawdzony sprzedawca, pilot sam sobie zakoduję, i najważniejsze grot i immo zakoduję u jakiegoś dorabiacza kluczy?
                                            Skoda Octavia II FL
                                            Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru

                                            https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/

                                            Komentarz

                                            • Enriquez
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 7685
                                              • Superb III (3V3)

                                              Najprościej - zamów sobie taki komplet nowych scyzoryków z wkładkami stacyjki, zamka, wlewu paliwa.
                                              Nie ma wtedy rzeźby z docinaniem grotów. Wystarczy, że przełożysz pastylki IMMO i będzie wszystko hulać.

                                              Np. to (mam nadzieję, że z Rapida będzię trybił pilot - raczej tak):


                                              Lub same groty:


                                              i do powyższego dowolne używane dwa kluczyki.

                                              Ja mam kiepskie doświadczenia z dorabianiem grota, ale nie mówię, że się nie uda.
                                              Pozdrawiam
                                              Marcin

                                              Komentarz

                                              • Maly745
                                                Elegance
                                                • 2014
                                                • 773
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                Chciałbym wiedzieć jakiej częstotliwości ma być pilot widzę mnóstwo symboli tych kpl kluczy 433,434MHz, jak wezmę 3 przyciskowy to da się zakodować czy lepiej 2 przyciskowy?
                                                Jeśli zakupię taki 1K0959753N dodam do CE, ( będzie otwierać sam bagażnik 3 przyciskiem)dotnę grot, w serwisie skody zakodują immo czy kodować u dorabiacza,
                                                Skoda Octavia II FL
                                                Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru

                                                https://www.olx.pl/oferty/uzytkownik/2sDZh/

                                                Komentarz

                                                • Enriquez
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 7685
                                                  • Superb III (3V3)

                                                  Nie wiem, już dawno nie mam Octavii 2. Weź sobie sprawdź to w ETCE.
                                                  Pozdrawiam
                                                  Marcin

                                                  Komentarz

                                                  • low-raider
                                                    Ambiente
                                                    • 2011
                                                    • 163
                                                    • Superb II combi (3T5)

                                                    Zamieszczone przez Maly745
                                                    Chciałbym wiedzieć jakiej częstotliwości ma być pilot widzę mnóstwo symboli tych kpl kluczy 433,434MHz,
                                                    434Mhz do Twojej CE

                                                    jak wezmę 3 przyciskowy to da się zakodować czy lepiej 2 przyciskowy?
                                                    Da się zakodować i dwu i trzy przyciskowy bez problemów.
                                                    Jeśli zakupię taki 1K0959753N dodam do CE, ( będzie otwierać sam bagażnik 3 przyciskiem)dotnę grot, w serwisie skody zakodują immo czy kodować u dorabiacza,
                                                    Będzie otwierac bagażnik 3 przyciskiem, grot dotniesz u dorabiacza (płaciłem 50zł za sztukę) i jest na oryginalnym grocie HUF HAA. IMMO przełóż ze starego kluczyka.

                                                    Ja kupiłem na szrocie 2 kluczyki po 50zł/sztuka (jeden wygrzebałem jak nowy), drugi troszke gorszy. U lokalnego dorabiacza dorobiłem 2 groty po 50zł/szt. IMMO ze starych kluczy delikatnie wydłubałem i przełożyłem do scyzoryków.

                                                    Wyszło tak
                                                    Załączone pliki
                                                    Alarmy, zabezpieczenia antykradzieżowe, GPS, zestawy BT, elektryka i elektronika TOYOTA, VAG, FIAT, OPEL

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...